BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Τροφές για την προστασία του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία

Μια από τις μεγαλύτερες αιτίες της φθοράς του δέρματος και της γήρανσης είναι η έκθεση στον ήλιο, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Καθώς αυτή η φθορά …
09.06.2017

Μια από τις μεγαλύτερες αιτίες της φθοράς του δέρματος και της γήρανσης είναι η έκθεση στον ήλιο, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Καθώς αυτή η φθορά συμβαίνει αργά και σταδιακά, είναι δύσκολο να την παρατηρήσουμε. Μπορείτε να προστατεύσετε το δέρμα σας, αν χρησιμοποιείτε επαρκή ποσότητα αντηλιακού· όμως η διατροφή σας  μπορεί επίσης να βοηθήσει το δέρμα σας να αντιμετωπίσει τη φθορά από τον ήλιο.

Φράουλες

Οι φράουλες περιέχουν έναν συνδυασμό βιταμίνης C και αντιοξειδωτικών, τα οποία έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά στην προστασία του δέρματος σας από τη φθορά από την ηλιακή ακτινοβολία.

Καρότα

Αυτό που ίσως δεν γνωρίζατε είναι ότι προστατεύουν και το δέρμα σας. Τα καρότα παίρνουν το πορτοκαλί τους χρώμα από ένα συστατικό που ονομάζεται β-καροτίνη. Αυτή η ουσία βοηθά στην προστασία του δέρματος σας, καταπολεμώντας τις ελεύθερες ρίζες, που παράγονται εξαιτίας της ηλιακής ακτινοβολίας.

Κόκκινα σταφύλια

Όταν το δέρμα σας εκτίθεται στον ήλιο, παράγονται κάποια χημικά στοιχεία, γνωστά ως δραστικά είδη οξυγόνου (ROS), τα οποία μπορούν να προκαλέσουν βλάβες στο δέρμα, δερματικό καρκίνο και κυτταρικό θάνατο. Τα κόκκινα σταφύλια περιέχουν φυτικά θρεπτικά συστατικά, που μπορούν να καταπολεμήσουν τη φθορά του δέρματος, η οποία προκαλείται από τα ROS.

Πράσινο τσάι

Η κατεχίνη βοηθά στην επανόρθωση της βλάβης από UV ακτινοβολία και από φλεγμονές, που δημιουργούνται λόγω ηλιακών εγκαυμάτων. Το πράσινο τσάι επίσης περιέχει αντιοξειδωτικά γνωστά ως EGCG. Μια σημαντική έρευνα του Πανεπιστημίου του Wisconsin κατέληξε στο ότι τα EGCG ανέστειλαν τη γενετική βλάβη στα δερματικά ανθρώπινα κύτταρα, που είχαν εκτεθεί σε UV ακτινοβολία.

Ρόδι

Σε μια μελέτη κατά την οποία χρησιμοποιήθηκε εκχύλισμα ροδιού μαζί με το αντηλιακό, το SPF (βαθμό προστασίας) αυξήθηκε κατά 20%. Τα ρόδια επίσης περιλαμβάνουν το ελλαγικό οξύ, ένα φυσικό πολυφαινολικό αντιοξειδωτικό, το οποίο είναι γνωστό ότι προστατεύει το δέρμα μας από κυτταρική φθορά που προκαλείται από υπεριώδη ακτινοβολία.

 

Αμύγδαλο

Τα αμύγδαλα συνιστούν την τέλεια τροφή για το δέρμα σας. Αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Ε, η οποία επανορθώνει και προστατεύει το δέρμα σας από τον ήλιο. Οι έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση βιταμίνης Ε μπορεί να μειώσει την επίδραση του εγκαύματος στο δέρμα. Ένα άλλο συστατικό που βρίσκουμε στα αμύγδαλα, η κουερσετίνη, μπορεί να βοηθήσει το δέρμα σας να προστατευτεί από τις ακτίνες UV και εμποδίζει τη διάσπαση του κολλαγόνου, μια διεργασία που θα προκαλούσε ρυτίδες.

 

Ντομάτες

Οι ντομάτες περιέχουν ένα αντιοξειδωτικό που ονομάζεται λυκοπένιο και βοηθά στην αδρανοποίηση των ελεύθερων ριζών που οφείλονται στην υπερβολική έκθεση στον ήλιο και μειώνει τις φλεγμονές που οφείλονται στην ακτινοβολία UV.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ