BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Τόνωση και μείωση της τεστοστερόνης

Οι καθημερινές συνήθειες ασκούν μεγάλη επίδραση στα επίπεδα τεστοστερόνης και στη μυϊκή ανάπτυξη.
14.04.2015

Οι καθημερινές συνήθειες ασκούν μεγάλη επίδραση στα επίπεδα τεστοστερόνης και στη μυϊκή ανάπτυξη. Πολλές από τις (φαινομενικά) απλούστερες επιλογές που μπορεί κανείς να κάνει κάθε μέρα μπορούν είτε να τονώσουν, είτε να υποσκάψουν την τεστοστερόνη σας ή ακόμη και να σταματήσουν την παραγωγή της. Διαβάστε παρακάτω τι τονώνει και τι καταστρέφει τα επίπεδα της πολύτιμης αυτής ορμόνης.

Τόνωση τεστοστερόνης

Ο ύπνος: Καθιερώστε το καθημερινό 8ωρο ύπνου. Μελέτη τουΠανεπιστημίου του Σικάγο το 2011 βρήκε πως ο μέσος όρος 5 ωρών ύπνου την ημέρα μειώνει έως και κατά 15% τα επίπεδα τεστοστερόνης στους άνδρες.

Διατροφή: Τα θρεπτικά συστατικά συνεργάζονται στενά με τις ορμόνες, όπως είναι η τεστοστερόνη για να αναπτυχθούν οι μύες. Αν, όμως, ακολουθείτε τυπικές συμβουλές για την απώλεια βάρους- μειώνετε τη λήψη λίπους, τις θερμίδες και περιορίζετε την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος και των αυγών- χάνετε εκείνα τα σημαντικά θρεπτικά στοιχεία που συμβάλλουν στην παραγωγή της τεστοστερόνης και ενισχύουν την ανάπτυξη των μυών.  Μην το παρακάνετε με την περιορισμένη πρόσληψη θερμίδων, καθώς παρατηρήθηκε πως άνδρες που λάμβαναν καθημερινά λιγότερες από 1.800 θερμίδες είδαν την τεστοστερόνη τους να μειώνεται κατά 40-50% μέσα σε μόλις 5 ημέρες. Στοχεύστε στη λήψη 1 γρ. πρωτεΐνης καθημερινά ανά κιλό του σωματικού σας βάρους και μην περιορίζεστε σε μία μερίδα στήθος κοτόπουλου ή γαλοπούλας. Αυξάνετε τις πιθανότητες να απορροφήσετε αρκετά από τα απαραίτητα αμινοξέα, τρώγοντας διαφορετικές τροφές- πηγές πρωτεΐνης κάθε μέρα.

Περισσότερα βάρη, λιγότερο τρέξιμο: Η άσκηση με αντιστάσεις ενεργοποιεί μεγάλη έκρηξη τεστοστερόνης στον οργανισμό. Επιμείνετε στις ασκήσεις με βάρη που γυμνάζουν πολλαπλές μυϊκές ομάδες, περιορίστε τον χρόνο ανάπαυσης ανάμεσα στις επαναλήψεις και διατηρήστε τους παλμούς της καρδιάς σε ένα ελάχιστο επίπεδο. Με αυτόν τον τρόπο κινητοποιείται η παραγωγή αυξητικής ορμόνης από τον οργανισμό, η οποία βοηθάει να «χτίσετε» περισσότερους μυς σε μικρότερο διάστημα. Επιπλέον τα αποθέματα γλυκογόνου καταναλώνονται ταχύτατα, με αποτέλεσμα το σώμα σας να καίει περισσότερο λίπος.

Στύση: Σε μελέτη που έγινε πάνω στη σεξουαλική συμπεριφορά του σύγχρονου ατόμου, μετρήθηκαν τα επίπεδα τεστοστερόνης στο αίμα οκτώ ανδρών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την παρακολούθηση μίας ταινίας πορνό. Τα επίπεδα της ορμόνης φάνηκαν να είναι υψηλότερα 60-90 λεπτά μετά το τέλος της ταινίας, με μέσο όρο την αύξηση κατά 35%. Επομένως, αν θέλετε να αυξήσετε τα επίπεδα τεστοστερόνης στον οργανισμό σας, επιδιώξτε να έχετε περισσότερες στύσεις μέσα στην ημέρα. Κάντε σεξ πιο συχνά. Η υγιεινή ζωή μπορεί τελικά να είναι ευχάριστη!

 

 Μείωση τεστοστερόνης

Αλκοόλ: Μελέτες δείχνουν πως η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τη μετατροπή της τεστοστερόνης και άλλων αδρογόνων σε οιστρογόνα. Αν θέλετε να αυξήσετε την παραγωγή τεστοστερόνης, χάστε λίπος, κερδίστε μυς και κόψτε το αλκοόλ.

Δισφαινόλη Α: Πρόκειται για χημική ουσία που χρησιμοποιείται σε δοχεία τροφίμων, πλαστικά και μεταλλικά, η οποία μπορεί να μειώσει τα επίπεδα τεστοστερόνης εκθέτοντας τον οργανισμό σε χημικά που μιμούνται τα οιστρογόνα στο σώμα σας. Μείνετε μακριά από τρόφιμα που διατίθενται σε συσκευασίες με αριθμό ανακύκλωσης 3, 6 ή 7.

 

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο menshealth.com .

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ