BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Τι δεν πρέπει να κάνετε πριν τη γυμναστική ;

Ξέρετε ήδη τι πρέπει να κάνετε για να προετοιμαστείτε για τη γυμναστική σας. Αναρωτηθήκατε, όμως, τι δεν πρέπει να κάνετε;
22.06.2015

Φτιάξτε την ιδανική playlist, βάλτε την καλύτερή σας φόρμα και κάντε ένα καλό ζέσταμα. Ξέρετε ήδη τι πρέπει να κάνετε για να προετοιμαστείτε για τη γυμναστική σας. Αναρωτηθήκατε, όμως, τι δεν πρέπει να κάνετε; Σας δίνουμε κάποιες βασικές συμβουλές παρακάτω..

1. Να καταναλώσετε αλκοόλ

Οποιαδήποτε ποσότητα αλκοόλ, δεν κάνει καλό πριν τη γυμναστική, σύμφωνα με ειδικούς. Κάποιους τους επηρεάζει λιγότερο, κάποιους περισσότερο, αλλά τα συμπτώματα είναι περίπου τα ίδια για όλους: υπνηλία, αφυδάτωση, στένωση των αιμοφόρων αγγείων, μειωμένη κινητική ικανότητα, είναι λίγες μόνο από τις αντιδράσεις του ποτού στον οργανισμό μας. Ακόμη και ένα ποτήρι κρασί μπορεί να μειώσει τα επίπεδα ζαχάρου στο αίμα σας, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε τρέμουλο και αίσθηση αδυναμίας ή ακόμα και σε σοβαρό τραυματισμό.

2. Να πιείτε πολύ νερό

Μία ώρα πριν τη γυμναστική, συνειδητοποιείτε ότι έχετε πιει ελάχιστο νερό, και αρχίζετε να πίνετε μανιωδώς. Το έχουμε κάνει όλοι. Αλλά αν πιείτε πάρα πολύ, θα σας γυρίσει μπούμερανγκ! Το νεφρό σας μπορεί να επεξεργαστεί ένα λίτρο νερού την ώρα, οπότε αν πιείτε παραπάνω νερό μπορεί να εμφανίσετε μία σπάνια αλλά σοβαρή πάθηση που ονομάζεται υπονατριαιμία και κατά την οποία το αίμα αραιώνεται και τα επίπεδα των ιόντων του νατρίου πέφτουν ανησυχητικά. Κάποια συμπτώματα είναι η έλλειψη ενέργειας, η αδυναμία των μυών και οι κράμπες. Σε πιο ακραίες περιπτώσεις, μπορεί να προκαλέσει κρίσεις ή ακόμα και κώμα. Φυσικά καταλαβαίνετε ότι τίποτα από αυτά δε βοηθάει στη γυμναστική.

Μάλιστα, σύμφωνα με ειδικούς, το καλύτερο είναι να πίνουμε 2 με 3 ποτήρια νερό τουλάχιστον δύο ώρες πριν γυμναστούμε, για μην επιβαρύνουμε το στομάχι μας. Αν κάνουμε έντονη γυμναστική , όπως γρήγορο τρέξιμο και άλματα, με ένα στομάχι γεμάτο με νερό, θα το αισθανόμαστε να κινείται μαζί μας, πράγμα που δεν είναι καθόλου ευχάριστο. Μπορεί ακόμη να μας προκαλέσει κράμπες, ναυτία και αναγούλες.

3. Να απολαύσετε ένα πικάντικο γεύμα

Η κατανάλωση ενός πικάντικου γεύματος πριν την άσκηση, όπως είναι το ινδικό για παράδειγμα, δεν συνιστάται, καθώς μπορεί να σας προκαλέσει παλινδρόμηση και καούρες. Το γεμάτο στομάχι αυξάνει την πιθανότητα έκκρισης όξινων γαστρικών υγρών τα οποία έρχονται σε επαφή με τον οισοφάγο και τον ενοχλούν, ενώ εσείς αισθάνεστε αυτές τις ανεπιθύμητες καούρες. Η παλινδρόμηση μπορεί να χαλάσει την άσκησή σας, αφού δεν θα μπορείτε να δώσετε το 100% των δυνάμεών σας, και θα έχετε μία πικρή γεύση στο στόμα σας ή ακόμα και έναν δυσάρεστο πόνο όσο προσπαθείτε να τη συγκρατήσετε.

Επιπλέον, ακόμα και αν καταφέρετε να νικήσετε την καούρα, μπορεί και πάλι να πρέπει να αντιμετωπίσετε κράμπες και μία αίσθηση αδυναμίας. Αν αρχίσετε να γυμνάζεστε ενώ το στομάχι σας ακόμα βρίσκεται στη διαδικασία της χώνεψης, το σώμα σας θα πρέπει να κυκλοφορεί το αίμα και στους μύες που ‘δουλεύουν’.

Επομένως, δεν υπάρχει αρκετή ποσότητα αίματος στο στομάχι σας για να το βοηθήσει να χωνέψει το φαγητό ενώ δεν κυκλοφορεί αρκετό αίμα ούτε στους μύες σας. Αν έχετε σκοπό να γυμναστείτε σκληρά, αποφύγετε το κρέας, τα αυγά, το καλαμπόκι, και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται ώρα να το χωνέψετε πριν πάτε στο γυμναστήριο. Αρκεστείτε σε πιο ελαφρύ φαγητό, όπως είναι τα φρούτα και οι υδατάνθρακες, 2 ώρες πριν ασκηθείτε. Μάλιστα, επειδή το στομάχι σας θα τα χωνέψει εύκολα, το σώμα σας θα μπορέσει να τα χρησιμοποιήσει για να έχετε περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της γυμναστικής σας.

4. Να κάνετε σεξ

Το σεξ πριν τη γυμναστική δε βοηθάει καθόλου, γιατί έτσι χάνετε πολλή ενέργεια. Εκτός αυτού, κατά τη διάρκεια του σεξ, το σώμα εκκρίνει την οξυτοκίνη, η οποία μας βοηθάει να χαλαρώνουμε. Επομένως, αν σχεδιάζατε να κάνετε σκληρή γυμναστική, ξεχάστε το σεξ !

5. Να κάνετε απότομο stretching

Το ξαφνικό stretching (δηλαδή, σκύβω και μένω) πριν τη γυμναστική απαγορεύεται. Όταν γυμνάζεστε, οι μύες σας πρέπει να συστέλλονται όσο πιο έντονα γίνεται. Οπότε, αν κάνετε stretching πριν τη γυμναστική, περιορίζετε την ικανότητά τους να κάνουν τη δουλειά τους αποτελεσματικά. Είναι σαν να τους στερείτε το κλειδί της επιτυχίας τους. Μάλιστα, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα, όσοι έκαναν απότομο stretching πριν τη γυμναστική μείωσαν τη δύναμή τους κατά 8,3% και την ισορροπία στο κάτω μέρος του σώματός τους κατά 22,7%, συγκριτικά με όσους έκαναν σωστό stretching πριν αρχίσουν την έντονη άσκηση.

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο fitbie.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ