BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Τα οφέλη της άσκησης με βάρη

Σταθερή αξία άσκησης κρίνοντας εκ του αποτελέσματος.
23.04.2015

Αυτός ο τρόπος εκγύμνασης δεν ακούγεται να απευθύνεται εξίσου και στα δύο φύλα και ακόμα λιγότερο φαίνεται να συμβαδίζει με τις μεθόδους εκγύμνασης που κατά καιρούς απευθύνονται σε γυναίκες. Πρόκειται, όμως, για σταθερή αξία κρίνοντας εκ του αποτελέσματος και πιο συγκεκριμένα από τα οφέλη που προσφέρει στο σώμα:

Θα αποβάλλετε περισσότερο λίπος

Σύμφωνα με νέα μελέτη, η άσκηση που βασίζεται στα βάρη βοηθάει αποτελεσματικότερα στην απώλεια κοιλιακού λίπους συγκριτικά με την αερόβια. Ενώ η αερόβια άσκηση «καίει» εξίσου λίπος και μυς, η άρση βαρών «καίει» σχεδόν αποκλειστικά λίπος.

Καίτε περισσότερες θερμίδες

Όσο περισσότερους μυς έχει κανείς, τόσο μεγαλύτερη ενέργεια καταναλώνει το σώμα του. Με λίγα λόγια, γυμνάζοντας τους μυς με την άρση βαρών, πολλαπλασιάζονται οι θερμίδες που καίγονται σε κάθε μας δραστηριότητα· είτε πρόκειται για γρήγορο περπάτημα, είτε για να βουρτσίσουμε τα δόντια μας.

Τονώνεται η ευλυγισία

Σε μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Ντακότα φάνηκε πως η άσκηση με αντιστάσεις και βάρη μπορεί να βελτιώσει εξίσου καλά την ευλυγισία του σώματος με τις τυπικές στατικές μορφές άσκησης, όπως είναι η γιόγκα. Το μυστικό είναι η υπομονή· σταδιακά και ξεκινώντας από ελαφρύτερα βάρη κάποιος μπορεί να καταφέρει να γυμνάζεται αποτελεσματικά και με βάρη που δεν φανταζόταν πως θα μπορούσε να διαχειριστεί.

Ενδυναμώνονται τα κόκκαλα

Η άρση βαρών δεν γυμνάζει μόνο τους μυς, αλλά και τα κόκκαλα. Όταν σηκώνετε βάρη, ο  εκάστοτε μυς που γυμνάζετε  προσκολλάται στο κόκκαλο, με αποτέλεσμα τα κύτταρά του να αντιδρούν παράγοντας νέα κύτταρα οστών. Τα κόκκαλα, έτσι, γίνονται πιο δυνατά και ανθεκτικά.

Πέφτετε ένα νούμερο

Η άσκηση με βάρη συνοδεύεται συνήθως με τη φήμη πως κάνει τις γυναίκες να δείχνουν αρρενωπές και σίγουρα όχι κομψές.  Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν αληθεύει. Όσο περισσότερο από το βάρος μας προέρχεται από τους μυς, παρά από το λίπος, τόσο πιο αδύνατοι είμαστε. Επιπλέον, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο να γυμνάζεται κανείς με βάρη και να κατεβαίνει ένα ή και δύο νούμερα στα ρούχα του. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποκτήσει κανείς τις διαστάσεις ενός body-builder και ιδίως όταν πρόκειται για γυναίκα που αθλείται με βάρη. Οι γυναίκες παράγουν μόλις το 5-10% της τεστοστερόνης που παράγει ο μέσος άνδρας, με αποτέλεσμα να μειώνεται και η ικανότητά τους να αποκτήσουν μυϊκό όγκο συγκριτικά με τους άνδρες.

Ενδυναμώνεται  η αυτοπεποίθηση

Η δύναμη που αποκτάμε κάνοντας πράγματα που δεν φανταζόμασταν ποτέ ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε, έχει αντίκτυπο σε πολλές πτυχές της ζωής μας. Η αυτοπεποίθησή μας μεγαλώνει και αποκτούμε περισσότερη εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας.

 

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο menshealth.com . Adam Lane

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ