BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Τα ευεργετικά οφέλη της γιόγκα

Ένας τρόπος άσκησης για την πρόληψη, τη διατήρηση και διόρθωση της υγείας προσφέροντας οφέλη σε νοητικό, ψυχικό και σωματικό επίπεδο.
20.05.2015

Η γιόγκα είναι ευρέως διαδεδομένη εδώ και δεκαετίες στον δυτικό κόσμο ως ένας τρόπος άσκησης για την πρόληψη, τη διατήρηση και διόρθωση της υγείας προσφέροντας οφέλη σε νοητικό, ψυχικό και σωματικό επίπεδο. Διαβάστε στο άρθρο που ακολουθεί πώς μας οφελεί αυτή η αρχαία μορφή άσκησης που μας χάρισε η Ανατολή:

 Τονώνει τη σεξουαλική ζωή

Πέρα από την ευλυγισία που προφανώς χαρίζει η γιόγκα βοηθάει τις σεξουαλικές επιδόσεις αυξάνοντας τη σωματική αυτογνωσία, μειώνοντας το άγχος και αυξάνοντας τη ροή αίματος στην περιοχή των γεννητικών οργάνων. Είναι βαθιά χαλαρωτική άσκηση και βελτιώνει την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται και η σεξουαλική ζωή.

Μειώνονται ο ιπιθανότητες να κρυολογήσετε

Η άσκηση με γιόγκα μπορεί να βοηθήσει να αποφύγεται γιατρούς ή και να αναρρώσετε γρηγορότερα από ένα κοινό κρυολόγημα. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PloSOne, η γιόγκα έχει τη δυνατότητα να ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ έχει παρατηρηθεί γρρήγορη και σημαντική αλλαγή έκφρασης των γονιδίων κατά τη διάρκεια της άσκησης με γιόγκα.

Χαρίζει πνευματική διαύγεια

Η καθημερινότητα είναι απαιτητική και οι επαγγελματικές υποχρεώσεις ζητούν αυτοσυγκέντρωση και δημιουργικότητα για να ολοκληρωθούν, οφέλη που αποκομίζει όποιος γυμνάζεται κάνοντας γιόγκα. Η γιόγκα ενισχύει την πνευματική διαύγεια, βοηθώντας στη λήψη των σωστών αποφάσεων, στη συγκέντρωση των σκέψεων και στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Ενδυναμώνει τους μυς

Μπορεί όταν σκεφτόμαστε τους δυνατούς μυς να έρχεται στο μυαλό μας η άρση βαρών, ωστόσο δεν είναι λίγοι οι αθλητές που έχουν εντάξει στην προπόνησή τους τη γιόγκα για να ενδυναμώσουν τους μυς τους. Η γιόγκα χρησιμοποιεί το ίδιο το βάρος του σώματος για να προκαλέσει την αντίσταση των μυών και τη δημιουργία δυνατών μυϊκών ιστών. Η άσκηση με γιόγκα προσφέρει το συνδυασμό ευλυγισίας και μυϊκής ενδυνάμωσης που είναι ο ιδανικός για τη διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης.

Ανακουφίζει από το στρες

Δεδομένης της θεραπευτικής της φύσης η γιόγκα χαλαρώνει από το άγχος πολυεπίπεδα. Διδάσκει τη σημασία της αναπνοής και πως η εξάσκησή της μπορεί να προστατεύσει από το άγχος και το στρες. Σε μελέτη που δημοσιεύτηκες στο περιοδικό Evidence-BasedComplementaryandAlternativeMedicine υποδεικνύεται πως ακόμη και ένα μάθημα γιόγκας μπορεί να χαλαρώσει ένα ταλαιπωρημένο νευρικό σύστημα και να το βοηθήσει να βρει την ισορροπία.

 Βελτιώνει την πέψη

Η γιόγκα μπορεί να υποστηρίξει την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, καθώς μειώνει τα επίπεδα άγχους, που συχνά ταλαιπωρούν το στομάχι προκαλώντας πόνους, κράμπες και άλλα πεπτικά προβλήματα, όπως είναι το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS) και η φλεγμονώδης νόσος του εντέρου (IBD).

Προφυλάσσει από τραυματισμούς

Οι άνδρες έχουν την τάση να απομονώνουν τους μυς που γυμνάζοντας, αφήνοντας το σώμα τους να χάσει την ισορροπία του. Η γιόγκα ενεργοποιεί τόσο τις μεγαλύτερες, όσο και τις μικρότερες μυϊκές ομάδες, ενισχύοντας τη σταθερότητα και τη συνολική καλή κατάσταση των μυών. Σύμφωνα με, τουλάχιστον, μία μελέτη, οι ασκήσεις της γιόγκα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου και στη βελτίωση της σωματικής λειτουργίας. Βοηθάει, επίσης, στην ανακούφιση από τη συσσώρευση γαλακτικού οξέος στους μυς μέσα από τις ασκήσεις ευλυγισίας, προλαμβάνοντας το ενοχλητικό «πιάσιμο» των μυών.

Οι πληροφορίεςαντλήθηκαν από τον ιστότοπο mensjournal.com .

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ