BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Τα 5 τρόφιμα που κάνουν τη διαφορά

Τρόφιμα που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά ακόμα και μία ώρα μετά την τελευταία μπουκιά.
11.05.2015

Κάποια τρόφιμα είναι τόσο νόστιμα που, όσο τα τρώμε νιώθουμε ωραία, αργότερα όμως νιώθουμε τύψεις που υποκύψαμε στον πειρασμό.Υπάρχουν, όμως, και κάποια τρόφιμα που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά ακόμα και μία ώρα μετά την τελευταία μπουκιά. Διαβάστε ποια είναι τα πρώτα 5 από αυτήν την κατηγορία:

1. Καρύδια και κάσιους φυστίκια στην ακατέργαστη μορφή τους, ανάλατα

Μία χούφτα καρύδια περιέχει 4 γρ. πρωτεΐνης (που προκαλεί αίσθημα κορεσμού και διατηρεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σταθερά) και 2 γρ. φυτικών ινών (που επίσης συμβάλλουν στο αίσθημα κορεσμού).

Επίσης είναι καλή πηγή μαγνησίου και φωσφόρου. Τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου στον οργανισμό συνδέονται με τον αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης, ενώ τα υψηλά επίπεδα συνδέονται με μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης. Τα καρύδια, επίσης, περιέχουν αντιοξειδωτικά που προστατεύουν την υγεία των κυττάρων και είναι χαμηλά σε υδατάνθρακες, πράγμα που σημαίνει πως δεν θα προκαλέσουν κάποιο ξέσπασμα ινσουλίνης ή σακχάρου, στο οποίο απότομο ξέσπασμα αποδίδεται η πεσμένη διάθεση που μας ωθεί σε πιο γλυκές τροφές, κυρίως κατά τις απογευματινές ώρες.

2. Λάχανο

Μία κούπα λάχανο είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών Α, C και Κ, μαγνησίου και φυτικών ινών. Το λάχανο έχει, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε χαλκό, ένα μεταλλικό στοιχείο που υποστηρίζει πολλές ζωτικές λειτουργίες, με αποτέλεσμα, πολλοί διατροφολόγοι και επιστήμονες να θεωρούν το λάχανο ως ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα του πλανήτη.

3. Στρείδια

Τα στρείδια είναι εξαιρετικά χαμηλά σε θερμίδες και μειώνουν τις φλεγμονές. Είναι καλή τροφή για την καρδιά, ενώ βελτιώνουν τη συνολική κυκλοφορία του αίματος στο σώμα, προσφέροντας ένα αίσθημα ευεξίας μετά την κατανάλωσή τους κι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα.

Τα στρείδια είναι επίσης, πλούσια σε ψευδάργυρο (για κάποιους, ένω υποτιμημένο μεταλλικό στοιχείο) και σε βιταμίνη Β12. Ο ψευδάργυρος δρα βοηθώντας το σώμα να καταπολεμήσει το άγχος και είναι πολύ σημαντική ουσία για το κομμάτι του εγκεφάλου που ρυθμίζει τη διάθεση και τη μνήμη.

4. Καφές

Ο καφές κάνει θαύματα, όσον αφορά την καλή διάθεση, καθώς η καφεΐνη μπορεί να ενισχύσει την πνευματική συγκέντρωση και εγρήγορση, όπως και τις αθλητικές επιδόσεις. Η κατανάλωση του καφέ, μπορεί επίσης, να προστατέψει από τον διαβήτη τύπου 2 και να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης. Όσο λιγότερο, όμως, καφέ καταναλώνετε, τόσο καλύτερα επιδρά στον οργανισμό σας.  Καταναλώστε μία φορά μέσα στην ημέρα έως δύο κούπες καφέ, αποφεύγοντας την υπερβολική χρήση ζάχαρης ή κρέμας.

5. Σοκολάτα υγείας

Η σοκολάτα υγείας είναι ένα από τα τρόφιμα που πραγματικά, τονώνουν τη διάθεση, όχι μόνο επειδή παρέχει άμεσα γευστική απόλαυση, αλλά λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε κακάο, το οποίο έχει μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση από πολλά άλλα τρόφιμα.

Όσο καλή και αν είναι η επίδρασή της στον οργανισμό, δεν πρέπει να το παρακάνουμε με την κατανάλωσή της. Προτείνεται η κατανάλωση 2-4 μικρών κομματιών την ημέρα.

 

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο today.com .

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ