BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Πώς να διατηρήσετε τη χοληστερίνη σας σε καλά επίπεδα τις γιορτές

Μικρές και ανώδυνες αλλαγές στην επιλογή του μενού των εορταστικών τραπεζιών μπορούν να εμποδίσουν την “παραδοσιακή”...
31.12.2014

Μικρές και ανώδυνες αλλαγές στην επιλογή του μενού των εορταστικών τραπεζιών μπορούν να εμποδίσουν την “παραδοσιακή” άνοδο της χοληστερίνης που παρατηρείται τη συγκεκριμένη περίοδο, ιδιαίτερα σε ανθρώπους που πάσχουν από δυσλιπιδαιμίες.

Σύμφωνα με τον Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο κ. Γεράσιμο Κλαουδάτο, οι σαλάτες είναι το ίδιο ξεχωριστές και εντυπωσιακές όταν περιέχουν φρούτα (ρόδι, μανταρίνι), ξηρούς καρπούς (καρύδια), μαλακά και χαμηλά σε λιπαρά τυριά (ανθότυρο), βαλσάμικο ή μέλι, αντί για σκληρά λιπαρά τυριά, dressings και αλλαντικά υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Για το κυρίως πιάτο, το κοτόπουλο ή το χοιρινό είναι υγιεινότερα από το μοσχάρι ή το αρνί, ενώ για συνοδευτικό μπορείτε να επιλέξτε ένα ριζότο με λαχανικά ή ψητές πατάτες αντί για τηγανητές.

Τα τυριά δεν λείπουν από κανένα εορταστικό τραπέζι, οπότε μια καλή επιλογή θα ήταν να αντικαταστήσετε τα λιπαρά κίτρινα τυριά με τυριά που περιέχουν λιγότερα λιπαρά, σερβιρισμένα με έξυπνους τρόπους: με λαχανικά, μαύρο παξιμάδι, ακόμη και μαρμελάδα φρούτων.

Όσον αφορά τη βασιλόπιτα, φέτος μπορείτε να φτιάξετε τη δική σας υγιεινή παραλλαγή , επιλέγοντας φυτική μαργαρίνη (γιατί όχι και light) αντί για αγελαδινό, ώστε να αποφύγετε τα ζωικά λιπαρά που επιβαρύνουν τον οργανισμό.

Αν ανήκετε στις παραδοσιακές νοικοκυρές που φτιάχνουν μόνες τους τα γλυκά των εορτών, προτιμήστε τα μελομακάρονα παρά τους κουραμπιέδες ή τις δίπλες… Η χρήση ελαιολάδου αντί αγελαδινού βουτύρου και το γεγονός πως δεν τηγανίζονται, καθιστούν τα μελομακάρονα φιλικότερα για τη χοληστερόλη!

Για τη διατήρηση της χοληστερίνης σε φυσιολογικά επίπεδα, εξίσου σημαντική με τη σωστή διατροφή είναι και η άσκηση. Μην παραμελείτε το πρόγραμμα γυμναστικής που ακολουθείτε καθημερινά, λόγω των εορτών. Το περπάτημα ιδιαίτερα αυτήν την εποχή του χρόνου που οι δρόμοι και οι βιτρίνες είναι στολισμένες είναι μια ευχάριστη εναλλακτική λύση.

Το μυστικό για να καταφέρουμε να κρατήσουμε τους δείκτες της χοληστερίνης σε καλά επίπεδα είναι η διάρκεια! Η σωματική δραστηριότητα, η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, η αποφυγή ζωικών λιπαρών, το αλκοόλ με μέτρο, ο περιορισμός του καπνίσματος βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Αν, τελικά κάνουμε κάποιες ατασθαλίες, ο πιο σημαντικός παράγοντας που θα κρίνει εάν οι τιμές χοληστερόλης θα είναι αυξημένες στον επόμενο έλεγχο είναι το πόσο γρήγορα θα επιστρέψουμε στις υγιεινές μας συνήθειες.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ