BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Όταν η υπερβολική κατανάλωση φρούτων βλάπτει

Η κατανάλωσή τους δεν πρέπει να είναι υπερβολική, ενώ θα πρέπει να περιοριστεί.
05.05.2015

Η φρουκτόζη δεν χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης τελευταία, καθώς πρόσφατες μελέτες συνδέουν αυτήν τη μορφή ζάχαρης με φλεγμονές, τον διαβήτη τύπου 2 και άλλα συμπτώματα του μεταβολικού συνδρόμου. Μεταξύ των υπόλοιπων επιζήμιων επιδράσεών της, η φρουκτόζη μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες για καρκίνο του παγκρέατος, να καταστρέψει το συκώτι και να επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης.
Κανείς δεν προτείνει, φυσικά, τον οριστικό αποκλεισμό των φρούτων από τη διατροφή μας, μιας και παρέχουν τόσα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό μας ( αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και φυτικές ίνες), ωστόσο η κατανάλωσή τους δεν θα πρέπει να είναι υπερβολική, ίσα-ίσα που θα πρέπει να περιοριστεί. Τα λαχανικά (και ιδίως τα πράσινα και φυλλώδη) είναι τρόφιμας «ελεύθερης» κατανάλωσης, δεν πρέπει να ισχύει, όμως, το ίδιο και για τα φρούτα.

Με άλλα λόγια, ένα φλυτζάνι μύρτιλα στο πρωτεϊνούχο κοκτέιλ σας είναι απόλυτα υγιεινό, ενώ λίγα κόκκινα σταφύλλια στο δεκατιανό δεν πρόκειται να σας βλάψουν, ούτε να σας φορτώσουν με περιττές θερμίδες. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να καταναλώσετε φρούτα με χαμηλά επίπεδα σακχάρου,όπως είναι το αβοκάντο και τα μούρα.

Σε έρευνα που έγινε, ζητήθηκε από ασθενείς να αποκλείσουν εντελώς τα φρούτα από τη διατροφή τους για 2 εβδομάδες (εννοείται και κάθε άλλη πηγή ζάχαρης), προκειμένου να μειώσουν τα επίπεδα φρουκτόζης στο συκώτι τους. Τα μόνα φρούτα που μπορούσαν να συνεχίσουν να καταναλώνουν ήταν τα λεμόνια, τα λάιμ, τα αβοκάντο, οι τομάτες και οι ελιές. Πολλοί από τους συμμετέχοντες είδαν συμπτώματα, όπως η κόπωση, ο πόνος των αρθρώσεων, το θαμπό δέρμα και η γαστρική δυσφορία να υποχωρούν θεαματικά στο διάστημα εκείνων των ημερών.
Έχοντας μειώσει δραματικά την ποσότητα ζάχαρης που κατανάλωσαν εκείνες τις δύο εβδομάδες, κατάφεραν να χάσουν βάρος ευκολότερα, καθώς ο οργανισμός μπόρεσε να «καθαρίσει» και να επαναπρογραμματιστεί.

Σαν φρούτα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα αποξηραμένα, όχι μόνο τα φρέσκα. Μάλιστα στην περίπτωση των αποξηραμένων φρούτων, ακριβώς επειδή έχουν χάσει τα υγρά τους, έχουν συρρικνωθεί, γεγονός που οδηγεί στη μεγαλύτερη κατανάλωσή τους και στη μεγαλύτερη πρόσληψη γλυκόζης από ότι θα γινόταν με την κατανάλωση ενός ολόκληρου φρέσκου φρούτου.
Συμπερασματικά, τα φρούτα δεν πρέπει να αποκλειστούν από τη διατροφή μας, αλλά πρέπει να επιλέγονται φρούτα χαμηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη και να μην καταναλώνονται απεριόριστα, καθώς τα πολλά φρούτα δεν κάνουν πάντα καλό.

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο mindbodygreen.com.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ