BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Οι μεγαλύτερες απειλές για τη γυναικεία υγεία και η πρόληψή τους

Οι μεγαλύτερες απειλές για τη γυναικεία υγεία προλαμβάνονται εύκολα. Σας δίνουμε κάποιες συμβουλές για το πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε πολλές από αυτές.
14.07.2015

Οι περισσότερες παθήσεις που πλήττουν τις γυναίκες μπορούν να καταπολεμηθούν, αρκεί να ξέρουμε τον τρόπο. Οι κύριες αιτίες θανάτου των γυναικών στην Αμερική είναι οι καρδιακές παθήσεις, το εγκεφαλικό, ο καρκίνος και τα χρόνια αναπνευστικά προβλήματα.

Αντιμετωπίστε τις χρόνιες παθήσεις

Αν έχετε μακροχρόνια προβλήματα υγείας, όπως η υψηλή χοληστερίνη, η υπέρταση ή ο διαβήτης, που συμβάλλουν στην εμφάνιση καρδιακών παθήσεων και του εγκεφαλικού, καλό θα είναι να ακολουθήσετε πιστά τις οδηγίες του γιατρού σας. Μην παραλείπετε να κάνετε τις απαραίτητες εξετάσεις, όπως η μαστογραφία και οι ειδικές εξετάσεις για ενδείξεις κάποιας μορφής καρκίνου.

Ακολουθήστε έναν υγιή τρόπο ζωής

Ενώ δεν μπορούμε να ελέγξουμε κάποιους αντικειμενικούς παράγοντες, όπως το οικογενειακό μας ιστορικό, μπορούμε να μειώσουμε τις πιθανότητες εμφάνισης κάποιων καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού και καρκίνου. Πώς;

Μην καπνίζετε. Αν καπνίζετε κανονικά ή αν χρησιμοποιείτε κάποια παραπλήσια προϊόντα του τσιγάρου, συμβουλευτείτε το γιατρό σας για το πώς μπορείτε να το κόψετε. Προσπαθήστε, ακόμα, να μην είστε παθητικός καπνιστής, πράγμα που είναι εξίσου επιβλαβές.

Ακολουθείτε μία σωστή διατροφή. Καταναλώστε λαχανικά, φρούτα, σπόρους, τροφές που περιέχουν πολλές ίνες αλλά και πρωτεΐνες, όπως το ψάρι. Περιορίστε τις τροφές που περιέχουν κορεσμένα λιπαρά, σάκχαρα και νάτριο.

Κρατήστε σταθερό το βάρος σας. Το να χάσετε τα παραπανίσια κιλά, και να μην τα ξαναπάρετε, μπορεί να μειώσει σε μεγάλο βαθμό την πιθανότητα εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και διαφόρων τύπων καρκίνου.

Κουνηθείτε. Καλό θα είναι να συμπεριλάβετε στην καθημερινότητά σας μία μορφή άσκησης. Η άσκηση μας βοηθάει να κρατήσουμε σταθερό το βάρος μας, ενώ μας προφυλάσσει σημαντικά από τα εγκεφαλικά τα καρδιακά προβλήματα. Επιλέξετε όποια δραστηριότητα να σας αρέσει, είτε αυτό είναι jogging είτε χορός!

Περιορίστε το αλκοόλ. Αν σας αρέσει να πίνετε πού και πού, απολαύστε το ποτό με μέτρο. Για τις γυναίκες, οι ειδικοί συνιστούν ότι ένα ποτό την ημέρα είναι αρκετό. Και αυτό γιατί έχει αποδειχθεί ότι αρκετές μορφές καρκίνου, όπως του μαστού και του ήπατος, συνδέονται άμεσα με την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Αντιμετωπίστε το άγχος. Αν συνεχώς είστε στρεσαρισμένη, θα υποφέρετε ψυχολογικά αλλά και σωματικά, καθώς το άγχος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Μάθετε πώς να καταπολεμήσετε το άγχος που σας κατατρώει, και προσπαθήστε να αντιμετωπίζετε τις δύσκολες καταστάσεις με ηρεμία και ψυχραιμία.

Πρόληψη κατά των χρόνιων αναπνευστικών παθήσεων

Οι περισσότερες γυναίκες δεν συνειδητοποιούν ότι κινδυνεύουν να αρρωστήσουν σοβαρά από χρόνιες παθήσεις του πνεύμονα, όπως είναι η βρογχίτιδα ή ακόμα και το εμφύσημα. Μην το αμελήσετε. Ορίστε τι μπορείτε να κάνετε:

Μην καπνίζετε.

Αποφύγετε την επαφή με οποιαδήποτε χημικά. Μειώστε τη σωματική επαφή και με οποιουδήποτε είδους χημικά και προσπαθήστε να μην εισπνέετε οτιδήποτε θα μπορούσε να είναι βλαβερό για την υγεία σας.

Προληφθείτε από μολύνσεις του αναπνευστικού. Πλένετε συχνά τα χέρια σας και κάθε χρόνο κάντε την κλασική ένεση που μας προστατεύει από τη γρίπη. Ρωτήστε το γιατρό σας μήπως είναι απαραίτητη και η αντίστοιχη ένεση για την πνευμονία.

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ποιες είναι οι πιο συχνές παθήσεις για τις γυναίκες, αλλά δεν πρέπει να σας γίνει εμμονή η πρόληψή σας από αυτές. Αντίθετα, κάνετε ότι θα έπρεπε να κάνετε έτσι και αλλιώς. Ακολουθήστε, δηλαδή, έναν υγιή τρόπο ζωής, όπως η σωστή διατροφή και η συχνή σωματική άσκηση. Τέτοιες μικρές αλλά σημαντικές κινήσεις μπορεί να σας προστατεύσουν από τις πιο σοβαρές ασθένειες.

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο mayoclinic.org

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ