BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Έχει σημασία το πόσο γρήγορα χάνετε βάρος;

Είναι ένας από τους βασικούς κανόνες το ότι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνει κανείς αδύνατος, είναι να χάσει τα επιπλέον κιλά, αργά και σταθερά.
05.11.2014

Είναι ένας από τους βασικούς κανόνες το ότι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνει κανείς αδύνατος, είναι να χάσει τα επιπλέον κιλά, αργά και σταθερά. Μια νέα έρευνα, παρόλα αυτά, έρχεται να καταρρίψει τον κανόνα αυτόν, καθώς υποστηρίζει πως ανεξάρτητα από το εάν χάνετε τα παραπανίσια κιλά μέσα σε λίγους μήνες ή μέσα στην πάροδο ενός χρόνου, οι πιθανότητες να διατηρήσετε το βάρος σας είναι ακριβώς το ίδιο. Αυτό που πραγματικά έχει σημασία, λένε οι ειδικοί, είναι το να διατηρήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής με το να παρακολουθούν την πρόοδό τους, να ελέγχουν τις μερίδες τους και να ασκούνται.

Ερευνητές από την Αυστραλία, έβαλαν μια ομάδα από υπέρβαρους εθελοντές σε ένα ταχύρρυθμο πρόγραμμα απώλειας βάρους για 12 εβδομάδες και μια δεύτερη ομάδα σε ένα λιγότερο αυστηρό, πιο αργό πρόγραμμα 36 εβδομάδων. Οι συμμετέχοντες στο ταχύρρυθμο πρόγραμμα κατανάλωναν αυστηρά 450 με 800 θερμίδες, με ιατρική επίβλεψη.

Εντωμεταξύ, η ομάδα της σταδιακής δίαιτας μείωσε την πρόσληψη σε 500 θερμίδες ημερησίως, ενώ κατανάλωναν σταθερά 15% πρωτεΐνης, 25 με 30% λίπος και 55 με 60% υδατάνθρακες. Η στοχευμένη απώλεια βάρους για όλους τους εθελοντές, ήταν το 12,5% του βάρους του σώματός τους.

Στο τέλος της κάθε περιόδου έρευνας, το 81% αυτών που συμμετείχαν στην ταχεία δίαιτα, έφτασαν τον στόχο τους, ενώ μόλις το 50% της ομάδας της σταδιακής απώλειας βάρους, κατάφερε να χάσει τα κιλά που έπρεπε. Οι ειδικοί λένε πως αυτό οφείλεται κυρίως στον πιο στενό έλεγχο αυτών που ήταν στην ταχύρρυθμη ομάδα.

Αυτό που κάνει εντύπωση παρόλα αυτά είναι το ότι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, ο ρυθμός της απώλειας βάρους δεν έπαιξε κανέναν ρόλο στο εάν τα κιλά θα παρέμεναν το ίδιο. Από την ομάδα που χάσανε τα κιλά σταδιακά, το 71% ξαναπήρε βάρος, ενώ το ίδιο ακριβώς συνέβη και με την άλλη ομάδα.

Παρόλα αυτά, υπάρχει ακόμα μια φόρμουλα για την διατήρηση του βάρους, λένε οι επιστήμονες. Οι ελεγχόμενες μερίδες φαγητού και η άσκηση για περίπου 250 λεπτά την εβδομάδα, σε συνδυασμό με τον απόλυτο κλειδί της απώλειας βάρους, δηλαδή το καλό πρωινό, μπορεί να κρατήσουν τα παραπανίσια κιλά μακριά.

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από: mensjournal.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ