BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Επικίνδυνες οι δίαιτες γρήγορης απώλειας βάρους

Σε κίνδυνο βάζουν την υγεία οι δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους, τις οποίες προτιμούν πολλοί...
06.01.2015

Σε κίνδυνο βάζουν την υγεία οι δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους, τις οποίες προτιμούν πολλοί μετά από την περίοδο των Χριστουγέννων για να ξαναδούν στη ζυγαριά τα φυσιολογικά κιλά τους. Οι δίαιτες αυτές είναι είτε χημικές, είτε δίαιτες μονοφαγίας και αποτοξίνωσης, οι οποίες ουσιαστικά δεν είναι αποτελεσματικές, αφού δεν προκαλούν απώλεια λίπους, αλλά υγρών και μυϊκής μάζας.

Το πρόβλημα ωστόσο δεν είναι μόνο τα επιπλέον κιλά, αλλά και οι δίαιτες που ακολουθούμε για να απαλλαχθούμε γρήγορα απ’ αυτά. Ο ενδεδειγμένος τρόπος είναι η ψυχραιμία και η γνώση ότι το βάρος δεν χάνεται με μαγικό τρόπο. Όπως μας εξηγεί η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος κ. Ιωάννα Κατσαρόλη η ισορροπία τόσο στην ποιότητα των τροφίμων όσο και στην ποσότητα και τη συχνότητα με την οποία καταναλώνονται. Για παράδειγμα τα γλυκά δεν παχαίνουν, αλλά τα πολλά γλυκά! Θα πρέπει λοιπόν να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα, παρά μόνο καλή και κακή διαχείριση της ποσότητας. Και ο μόνος τρόπος για να διαχειριστούμε σωστά την ποσότητα του φαγητού είναι να μάθουμε να ακούμε το στομάχι μας και να μην υπερβαίνουμε ποτέ τον κορεσμό μας. Επιλέγοντας λοιπόν την κατάλληλη  κάθε φορά ποσότητα, μπορούμε ταυτόχρονα να απολαύσουμε το φαγητό αλλά και να μετριάσουμε τη θερμιδική μας πρόσληψη.

Η κ. Κατσαρόλη επισημαίνει ότι για την απώλεια βάρους είναι απαραίτητη η κατανάλωση τριών κυρίως γευμάτων (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και δύο ενδιάμεσων, η σωστή δηλαδή κατανομή των γευμάτων. Κι αυτό γιατί η παράλειψη κάποιου γεύματος η ποσότητα τροφής που καταναλώνεται στο επόμενο είναι μεγαλύτερη από αυτή που συνηθίζεται με αποτέλεσμα την αύξηση του σωματικού βάρους. Η σαλάτα πρέπει να συνοδεύει τα γεύματα ώστε να ελέγχετε η ποσότητα της τροφής που καταναλώνεται, ενώ για τα ενδιάμεσα γεύματα, συστήνονται φρούτα, άπαχα γαλακτοκομικά ή μπάρες δημητριακών.

Σημαντική δε για την απώλεια βάρους είναι και η άσκηση. Ακόμα και ένα πρόγραμμα καθημερινού περπατήματος 30 λεπτών μπορεί να βοηθήσει την καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος και του μεταβολισμού.

«Το μόνο που απαιτείται για την απώλεια του βάρους είναι να υπάρχει μέτρο, ισορροπία και συνέπεια», καταλήγει η κ. Κατσαρόλη.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ