BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Εγκυμοσύνη και δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα επηρεάζει κατά προσέγγιση το 50% των γυναικών κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους.
15.04.2015

Η δυσκοιλιότητα προκύπτει όταν υπάρχει κοιλιακό άλγος ή δυσφορία, δυσκολία και σπάνια, κινήσεις του εντέρου και το πέρασμα σκληρών κοπράνων. Δυστυχώς η δυσκοιλιότητα επηρεάζει κατά προσέγγιση το 50% των γυναικών κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους.

Η δυσκοιλιότητα στη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν σχετίζεται μόνο με τη ποιότητα της διατροφής σας, αλλά και με τις ορμόνες που παράγει ο οργανισμός σας, το άγχος, την ανησυχία και την μειωμένη σωματική άσκηση. Το σώμα σας αυτή την περίοδο παράγει περισσότερη προγεστερόνη, η η οποία προκαλεί τη χαλάρωση των μυών σας για να μπορεί να μεγαλώσει το μωρό μέσα σας. Αυτό, ωστόσο, επηρεάζει και το έντερό σας ή το πεπτικό σας σύστημα, με αποτέλεσμα οι τροφές που καταναλώνετε να το διασχίζουν με πιο αργό ρυθμό απ’ ό,τι συνήθως. Η δυσκοιλιότητα κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να προκληθεί, επίσης, από την πιο έντονη πίεση που ασκεί η μήτρα μεγαλώνοντας, στα εσωτερικά όργανα και στο έντερό σας, επιβραδύνοντας τις κινήσεις του.

Όταν η λειτουργία του εντέρου χρειάζεται λίγη ενίσχυση, η σωστή διατροφή και η ήπια άσκηση μπορούν να βοηθήσουν πολύ. Είναι σημαντικό να εμπλουτίσετε την καθημερινή σας διατροφή με τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά και τροφές ολικής άλεσης,τα οποία σας προμηθεύουν με τις απαραίτητες για τη καλή λειτουργία του εντέρου φυτικές ίνες. Φροντίστε να πίνετε άφθονα υγρά, καθώς αυτά βοηθούν τα κόπρανά σας να μαλακώσουν και έτσι να είναι ευκολότερη η αποβολή τους. Καθιερώστε να πίνετε 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα και εντάξτε στη διατροφή σας πολλούς φρεσκοστυμένους φρουτοχυμούς, οι οποίοι σας προμηθεύουν με φυτικές ίνες και βιταμίνες, ενώ δεν σας επιβαρύνουν με περιττή ζάχαρη και συντηρητικά.

Καθιερώστε σε καθημερινή βάση ένα πρόγραμμα εκγύμνασης χαμηλής έντασης, το οποίο θα βοηθήσει στην ενεργοποίηση του εντερικού συστήματος. Το κολύμπι, το βάδισμα ή κάποια άλλη ήπια μορφή γυμναστικής για 20- 30 λεπτά την ημέρα είναι ό,τι πρέπει.

Υπάρχει, επίσης, περίπτωση η δυσκοιλιότητα που έχετε να οφείλεται στα συμπληρώματα σιδήρου που λαμβάνετε αυτήν την περίοδο, γι’ αυτό συζητήστε το πρόβλημα με το γυναικολόγο σας, μήπως και χρειάζεται να αλλάξει κάτι στα συμπληρώματα που σας έχει συστήσει. Μην προχωρήσετε σε καμία αλλαγή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του. Μπορείτε, επιπλέον, να του ζητήσετε να σας υποδείξει ένα καθαρτικό που να είναι ασφαλές στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το πιθανότερο είναι να μη σας χρειαστεί, όμως είναι καλό να το έχετε υπόψη σας ως τελευταία λύση στο πρόβλημα της δυσκοιλιότητας.

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο americanpregnancy.org .

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ