BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Διατροφή και σύλληψη – Μια αλληλένδετη σχέση

Μικρότερες πιθανότητες να συλλάβουν έχουν οι παχύσαρκες / υπέρβαρες γυναίκες συγκριτικά με τις γυναίκες φυσιολογικού...
02.01.2015

Μικρότερες πιθανότητες να συλλάβουν έχουν οι παχύσαρκες / υπέρβαρες γυναίκες συγκριτικά με τις γυναίκες φυσιολογικού σωματικού βάρους. Το ίδιο ισχύει και για τις πολύ αδύνατες γυναίκες, εξαιτίας της κακής κατάστασης θρέψης, η οποία σχετίζεται με την ικανότητα της μητέρας να υποστηρίξει την ανάπτυξη υγιούς πλακούντα τον πρώτο μήνα της κύησης.

Αντίθετα, περισσότερες πιθανότητες σύλληψης έχουν οι γυναίκες καταναλώνουν μεγαλύτερο ποσοστό πρωτεϊνών από τρόφιμα φυτικής προέλευσης συγκριτικά με εκείνες που λαμβάνουν μεγαλύτερο ποσοστό πρωτεϊνών από τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Έτσι, οι ειδικοί συστήνουν η κατανάλωση κόκκινου κρέατος να μην ξεπερνά τη μια φορά ανά 10ήμερο, με ταυτόχρονη αύξηση της κατανάλωσης οσπρίων και δημητριακών πλούσιων σε πρωτεΐνη (βρώμη, μούσλι, χυλοπίτες, σόγια, προϊόντα σόγιας).

Αυτά καταδεικνύουν μελέτες, οι οποίες συμπερασματικά καταλήγουν ότι η διατροφή συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της γυναικείας γονιμότητας, εξαιτίας της προστασίας των μιτοχονδρίων που συμμετέχουν στην ωρίμανση των ωοκυττάρων καθώς και στη λειτουργία των ωοθυλακίων.

Οι πρωτεΐνες που περιέχονται στα όσπρια δεν περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, οπότε συστήνεται ο συνδυασμός τους με ρύζι, ώστε να λαμβάνεται πρωτεΐνη σχεδόν ισάξια με εκείνη του κρέατος.  Καλό είναι επίσης οι γυναίκες να επιλέγουν τρόφιμα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, τα οποία κατά κύριο λόγο είναι πηγές σύνθετων υδατανθράκων όπως λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης ενώ η ζάχαρη πρέπει να καταναλώνεται σε μικρές ποσότητες και στα πλαίσια μιας γενικά υγιεινής διατροφής.

 

Σύμφωνα με τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο κ. Λυδία Χασιώτη, παρόλο που δεν υπάρχει συγκεκριμένη οδηγία για την κατανάλωση μικροθρεπτικών συστατικών για την ενίσχυση της γονιμότητας, μεγάλος αριθμός επιστημονικών μελετών υποδεικνύουν ότι θρεπτικά συστατικά,  όπως τα αντιοξειδωτικά και τα ιχνοστοιχεία, μπορούν  να μειώσουν τον κίνδυνο για υπογονιμότητα κυρίως  μέσω προστασίας του οργανισμού από το οξειδωτικό στρες. Η Βιταμίνη C, η Βιταμίνη Ε, οι Προανθοκυανιδίνες, το Συνένζυμο Q10 ή αλλιώς ουβικινόνη, ο ψευδάργυρος και σελήνιο και τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι πηγές των απαραίτητων  για τον οργανισμό αντιοξειδωτικών και ιχνοστοιχείων.

 

Η επίτευξη μιας εγκυμοσύνης λοιπόν διευκολύνεται από τη σωστή διατροφή των γυναικών. Η  κ. Χασιώτη συστήνει την αποφυγή της ζάχαρης και κορεσμένων λιπαρών οξέων, τον περιορισμό κατανάλωσης αλκοόλ (1 ποτό/εβδομάδα), κόκκινου κρέατος (1 μερίδα/10ήμερο) και καφέ και την αύξηση κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών (5 μερίδες/ημέρα), προϊόντων ολικής άλεσης και ψαριών. Επισημαίνει δε ότι η αποβολή του στρες, η διακοπή του καπνίσματος και η σταδιακή απώλεια βάρους στις παχύσαρκες γυναίκες συμβάλλουν στην αύξηση των πιθανοτήτων σύλληψης.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ