BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Οι παιδικές ζωγραφιές μαρτυρούν την μετέπειτα ευφυΐα

Η ικανότητα των παιδιών στη σχεδίαση όταν βρίσκονται στην ηλικία των 4 ετών ενδεχομένως να αποτελεί δείγμα της ευφυΐας τους όταν θα φτάσουν στην εφηβεία, …
21.08.2014

Η ικανότητα των παιδιών στη σχεδίαση όταν βρίσκονται στην ηλικία των 4 ετών ενδεχομένως να αποτελεί δείγμα της ευφυΐας τους όταν θα φτάσουν στην εφηβεία, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν ερευνητές από το King’sColllege του Λονδίνου μετά από μελέτη, για τις ανάγκες της οποίας γονείς ζήτησαν από τα 4χρονα παιδιά τους να συμπληρώσουν ένα τεστ που αφορούσε στον σχεδιασμό της εικόνας ενός παιδιού.

Κάθε φιγούρα βαθμολογήθηκε από 0 ως 12, ανάλογα με την ύπαρξη και τη σωστή ποσότητα χαρακτηριστικών, όπως κεφάλι, μάτια, μύτη, στόμα, αυτιά, μαλλιά, σώμα, χέρια κ.λ.π. Για παράδειγμα, ένα σχέδιο με δύο πόδια, δύο χέρια, ένα σώμα και το κεφάλι, χωρίς όμως χαρακτηριστικά προσώπου, θα βαθμολογείτο με 4. Τα παιδιά πέρασαν επίσης λεκτικά και μη λεκτικά τεστ ευφυΐας στις ηλικίες 4 και 14.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι υψηλότερες βαθμολογίες στο τεστ ζωγραφικής συνδέονταν σε μέτριο βαθμό με την υψηλότερη βαθμολογία ευφυΐας στις ηλικίες 4 και 14. Η συσχέτιση μεταξύ σχεδίασης και νοημοσύνης ήταν μέτρια στα 4χρονα παιδιά (0,33) και στα 14χρονα (0,20).

Η DrRosalindArden, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης από το Ινστιτούτο Ψυχιατρικής, αναφέρει: «Το τεστ ζωγραφικής επινοήθηκε το 1920 για την εκτίμηση της νοημοσύνη των παιδιών, έτσι το γεγονός ότι το τεστ σχετίζεται με τη νοημοσύνη στην ηλικία των 4 ήταν αναμενόμενο. Αυτό που μας εξέπληξε ήταν ότι σχετίζεται με τη νοημοσύνη μια δεκαετία αργότερα».

«Η συσχέτιση είναι μέτρια, οπότε τα ευρήματά μας είναι ενδιαφέροντα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι γονείς θα πρέπει να ανησυχούν αν το παιδί τους ζωγραφίζει άσχημα. Η ικανότητα σχεδιασμού δεν καθορίζει τη νοημοσύνη, υπάρχουν αμέτρητοι παράγοντες, τόσο γενετικοί όσο και περιβαλλοντικοί, οι οποίοι επηρεάζουν την ευφυΐα στη μετέπειτα ζωή».

Οι ερευνητές μέτρησαν επίσης την κληρονομικότητα στην ικανότητα σχεδίασης. Τα μονοζυγωτικά δίδυμα μοιράζονται όλα τα γονίδιά τους, ενώ τα μη ταυτόσημα δίδυμα μοιράζονται περίπου το 50%, αλλά κάθε ζεύγος διδύμων έχει παρόμοια ανατροφή, οικογενειακό περιβάλλον και πρόσβαση στα ίδια υλικά.

Συνολικά, στην ηλικία των 4 ετών, τα σχέδια από πανομοιότυπα δίδυμα ήταν πιο όμοια μεταξύ τους συγκριτικά με τις ζωγραφιές από μη πανομοιότυπα δίδυμα. Ως εκ τούτου, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι διαφορές στις ζωγραφιές των παιδιών έχουν σημαντική γενετική σύνδεση. Διαπίστωσαν επίσης ότι η σχεδίαση στην ηλικία των 4 και η νοημοσύνη στην ηλικία των 14 είχε μια ισχυρή γενετική σχέση.

Η DrArdenεξήγησε: «Αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο γονίδιο για τη σχεδίαση. Η ικανότητα ενός παιδιού να σχεδιάζει πηγάζει από πολλές άλλες δυνατότητες, όπως η παρατήρηση, το κράτημα ενός μολυβιού κλπ. Απέχουμε πολύ από την κατανόηση του πώς τα γονίδια επηρεάζουν όλους αυτούς τους διαφορετικούς τύπους συμπεριφοράς».

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ