BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Υπερυδάτωση: τι πρέπει να ξέρετε!

Όσο το καλοκαίρι προχωρά, η αφυδάτωση μας φοβίζει. Ωστόσο, η υπερυδάτωση αποτελεί και αυτή ένα σημαντικό πρόβλημα με ανησυχητικές συνέπειες.
06.08.2015

Όσο το καλοκαίρι προχωρά και η ζέστη χειροτερεύει, η αφυδάτωση είναι αυτή που μας φοβίζει. Ωστόσο, η υπερυδάτωση, ειδικά για τους αθλητές, αποτελεί και αυτή ένα σημαντικό πρόβλημα με εξίσου ανησυχητικές συνέπειες που μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και στο θάνατο.

Από το 1981 έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 14 θάνατοι στην Αμερική, συμπεριλαμβανομένων των θανάτων δύο ποδοσφαιριστών το προηγούμενο καλοκαίρι.

Κοινό χαρακτηριστικό σε όλες τις περιπτώσεις είναι η υπερβολική κατανάλωση νερού κατά τη διάρκεια κάποιας αθλητικής δραστηριότητας. Αυτό προκαλείται κυρίως από τη λανθασμένη πεποίθηση ότι η υπερυδάτωση μπορεί να βελτιώσει την απόδοσή μας ή ακόμα και να μας βοηθήσει στην πρόληψη κατά της αφυδάτωσης.

Η υπερυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε υπονατριαιμία, μία κατάσταση κατά την οποία το σώμα έχει πολύ περισσότερο νερό παρά αλάτι.

Τα νευρολογικά προβλήματα είναι κάποια ακόμα θέματα που μπορεί να προκληθούν από την υπερυδάτωση. Ενδεικτικά συμπτώματα μπορεί να είναι η ναυτία, οι έντονοι πονοκέφαλοι, και στις πιο σοβαρές περιπτώσεις οι κρίσεις, η ζάλη ή ακόμα και το κόμα.

Αν πιστεύετε ότι πάσχετε από υπερυδάτωση, σταματήστε να πίνετε πολύ νερό και ζητήστε τη βοήθεια του γιατρού σας.

Ακόμα, η αντικατάσταση του νερού με την κατανάλωση των λεγόμενων αθλητικών ποτών δεν είναι σωστή επιλογή καθώς, ενώ τα ποτά αυτά περιέχουν πολύ αλάτι, στο μεγαλύτερο μέρος τους αποτελούνται από νερό.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι πρέπει να ακολουθούμε τη δίψα μας. Οι περισσότεροι συνιστούν ότι 8 ποτήρια νερό την ημέρα είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας. Καλό θα είναι να πίνουμε νερό όταν διψάμε και όχι να πιέζουμε τον εαυτό μας να πιει παραπάνω από όσο θέλει.

Ένας άλλος τρόπος να μείνουμε ενυδατωμένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας χωρίς να μετράμε πόσα ποτήρια πίνουμε, είναι να ακολουθήσουμε μία δίαιτα που βασίζεται στην κατανάλωση φυτικών ινών.

Μία μεγάλη σαλάτα με πολύ μαρούλι, ντοματάκια cherry, αγγούρι, κρεμμύδι και κουκουνάρια, που περιέχουν μεγάλη ποσότητα νερού. Μετά τη σαλάτα, απολαύστε ένα ροδάκινο ή πορτοκάλι και έτσι έχετε ήδη απορροφήσει τη μισή ποσότητα σε νερό που χρειάζεστε για το υπόλοιπο της ημέρας σας.

Για την καθημερινή σας ενυδάτωση, υπάρχουν πολλές τροφές που μας ξεδιψούν. Πολλοί από όσους έχουν αλλάξει τις διατροφικές τους συνήθειες και έχουν στραφεί σε μία φυτική δίαιτα παραδέχονται πως καταναλώνουν λιγότερο νερό, και αυτό γιατί τα γεύματά τους περιέχουν από μόνα τους πολύ νερό και λίγο αλάτι.

Δεν είναι προτιμότερο αυτό από το να πρέπει να κατεβάζεις 8 ποτήρια νερό καθημερινά;

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο rodalewellness.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ