BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Κόψτε το κάπνισμα!

Το κάπνισμα σκοτώνει. Οι καπνιστές έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να πεθάνουν σε μικρή ηλικία ή να εμφανίσουν κάποια σοβαρή πάθηση.
24.07.2015

Το κάπνισμα σκοτώνει. Οι καπνιστές έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να πεθάνουν σε μικρή ηλικία ή να εμφανίσουν κάποια σοβαρή πάθηση, συγκριτικά με τους μη καπνιστές.

Αν καπνίζετε, λοιπόν, σίγουρα θα έχετε αναρωτηθεί τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό στην υγεία σας. Ίσως, όμως, να έχετε αναρωτηθεί και πόσο δύσκολο είναι να ξεχάσετε αυτή τη βλαβερή συνήθεια.

Η νικοτίνη είναι εξαιρετικά εθιστική και για αυτό το λόγο, το να κόψει κανείς το τσιγάρο είναι μία πολύ δύσκολη υπόθεση. Μάλιστα, είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν πετυχαίνουν το στόχο τους με την πρώτη φορά.

Μπορεί να σας ταλαιπωρήσει περισσότερες από 1 φορές, αλλά μπορείτε να τα καταφέρετε!

Πώς να κόψετε το κάπνισμα

Το πρώτο βήμα: πάρτε το απόφαση. Ορίστε μία συγκεκριμένη ημερομηνία. Μετά σκεφτείτε ποια δραστηριότητα μπορεί να σας βοηθήσει να ξεχάσετε το κάπνισμα.

Στη συνέχεια, μπορείτε να φτιάξετε ένα πλάνο.

Ένα από τα πρώτα σημαντικά βήματα αυτού είναι να βρείτε τη στήριξη από τους κοντινούς σας ανθρώπους. Μπορεί να είναι η οικογένειά σας, ο γιατρός σας, ένας εξειδικευμένος σύμβουλος, ομάδες ειδικές για το σκοπό αυτό ή ακόμα και κάποια τηλεφωνική γραμμή βοήθειας.

Έπειτα, αναλογιστείτε ποια μέρη μπορεί να σας προκαλέσουν να καπνίσετε, προκειμένου να τα αποφύγετε.

Είναι σημαντικό να μη μπείτε στον πειρασμό , ειδικά στην αρχή της προσπάθειάς σας που θα είστε πιο ευάλωτοι. Προτιμήστε μέρη που ξέρετε ότι απαγορεύεται το κάπνισμα, όπως κάποιο μουσείο, το θέατρο και ο κινηματογράφος.

Μην κλειστείτε σπίτι, καθώς αυτό θα διογκώσει το πρόβλημά σας!

Ζώντας χωρίς το τσιγάρο

Τι σημαίνει να μην είσαι πλέον καπνιστής;

Σου δίνεται η ευκαιρία να ζήσεις μία πιο υγιή και ίσως πιο μεγάλη ζωή.

Τον πρώτο χρόνο αφού κόψετε το τσιγάρο, ο κίνδυνος εμφάνισης εμφράγματος μειώνεται ήδη στο μισό. Μετά από 15 χρόνια, έχετε σχεδόν τις ίδιες πιθανότητες να νοσήσετε από κάποια σοβαρή καρδιακή πάθηση με κάποιον που δεν έχει καπνίσει ποτέ στη ζωή του.

Εκτός αυτού, βελτιώνεται σημαντικά και η ποιότητα ζωής σας. Το ανοσοποιητικό σας σύστημα ενδυναμώνεται ενώ πλέον έχετε πολύ καλύτερη αίσθηση της όσφρησης και της γεύσης.

Ωστόσο, δε σημαίνει ότι δε θα εμφανίσετε έντονα σημάδια άγχους. Μάλιστα, οι πρώην καπνιστές τείνουν να εκδηλώνουν έντονα σημάδια stress, ως ένα σύμπτωμα του εθισμού τους.

Αντί, όμως, να χρησιμοποιήσετε πάλι τη νικοτίνη για να σας χαλαρώσει, σκεφτείτε τις εναλλακτικές σας. Βρείτε κάποια δραστηριότητα που να σας ηρεμεί και να σας αρέσει!

Έτσι, σταδιακά, θα σας γίνει πιο εύκολο να κόψετε το κάπνισμα και να μην ζοριστείτε τόσο πολύ!

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο mayoclinic.org

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ