BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Εσείς κοιμάστε καλά;

Είναι πολύ δελεαστικό να χαζεύεις στην τηλεόραση από το να πας για περπάτημα, αλλά σύμφωνα με έρευνες αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον ύπνο μας.
06.07.2015

Είναι πολύ δελεαστικό να χαζεύεις στην τηλεόραση όλο το σαββατοκύριακο από το να πας για περπάτημα στο πάρκο, αλλά σύμφωνα με καινούριες έρευνες αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον ύπνο μας.

Έρευνα αμερικανικού πανεπιστημίου μελέτησε την καθημερινότητα 8000 ανδρών και γυναικών, ηλικίας από 20 έως 85 ετών, σε διάστημα 35ετίας. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, όταν οι συμμετέχοντες δεν βρίσκονταν και στην καλύτερή τους φυσική κατάσταση, δυσκολεύονταν να κάνουν έναν ήρεμο ύπνο κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Η έρευνα έδειξε ότι μία μικρή επιδείνωση της φυσικής κατάστασης των συμμετεχόντων σε ποσοστό του 2% για τους άνδρες και του 4% για τις γυναίκες, αρκεί για να προκαλέσει διαταραχές στον ύπνο μας. Το πιο μεγάλο πρόβλημα παρατηρείται στο καρδιοαναπνευστικό σύστημα στις ηλικίες από 40 έως 60 ετών. Σε αυτό συμβάλλουν επίσης η διάρκεια και η ποιότητα του ύπνου.

Το πώς ακριβώς η φυσική δραστηριότητα βοηθάει στην καλύτερη ποιότητα του ύπνου δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί, αλλά οι ερευνητές υποψιάζονται ότι αυτό σχετίζεται με τον εγκέφαλο και το σώμα μας. Η άσκηση μπορεί να μειώσει το άγχος, το οποίο αποτελεί τη νούμερο 1 αιτία της αϋπνίας. Σύμφωνα με μία επιστημονική άποψη, η έκκριση της σεροτονίνης από τον εγκέφαλο, η οποία προκαλείται από τη σωματική άσκηση, μπορεί να είναι ένας ακόμα παράγοντας που συμβάλλει στην καλύτερη ποιότητα του ύπνου μας.

Επιπλέον, η άσκηση μπορεί να μας προστατεύσει από την αύξηση του βάρους όσο μεγαλώνουμε, η οποία υπάρχει περίπτωση να οδηγήσει ακόμα και σε άπνοια. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να επιδεινώσει κι άλλο τον ύπνο μας, αλλά και του συντρόφου μας, και να μας κάνει να ξυπνάμε νιώθοντας ήδη κουρασμένοι.

Ωστόσο, η λύση στο πρόβλημα είναι απλή και αναστρέψιμη! Αν βάλουμε στη ζωή μας το περπάτημα ή τη γυμναστική, τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν. Ειδικοί επιστήμονες ισχυρίζονται ότι 2,5 ώρες γρήγορο περπάτημα ή 75 λεπτά έντονης γυμναστικής εβδομαδιαίως βοηθούν σημαντικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού.

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο prevention.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ