BETA VERSION
Connect: Facebook Twitter

Έλλειψη μαγνησίου

Τα 7 πιο κοινά συμπτώματα που μαρτυρούν την έλλειψή του από τον οργανισμό.
27.04.2015

Δεν μπορείτε να αντισταθείτε στη θέα μιας σοκολάτας; Ξυπνάτε το βράδυ από μυϊκούς σπασμούς; Δυσκολεύεστε να αποκοιμηθείτε; Αν ναι, υπάρχει η πιθανότητα να έχετε έλλειψη μαγνησίου.
Παρότι είναι μεγάλο το μέρος του πληθυσμού που σημειώνει έλλειψη μαγνησίου, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν την παραμικρή ιδέα πως τους λείπει αυτό το βασικό μεταλλικό στοιχείο. Οι διατροφολόγοι συχνά αποκαλούν το μαγνήσιο ως το κύριο μεταλλικό στοιχείο, καθώς επηρεάζει 300 διαφορετικές διαδικασίες ενζύμων που βοηθούν το σώμα να λειτουργεί σωστά. Διαβάστε τα 7 πιο κοινά συμπτώματα που μαρτυρούν την έλλειψη μαγνησίου από τον οργανισμό:

1. Μυϊκές κράμπες ή σπασμοί
Οι μυϊκές κράμπες είναι αποτέλεσμα των μυϊκών σπασμών, δηλαδή ακούσιες μυϊκές συσπάσεις. Το μαγνήσιο βοηθάει στη χαλάρωση των μυών του σώματος, επομένως όταν υπάρχει έλλειψή του είναι πολύ πιθανόν οι μύες να αρχίσουν να συσπώνται.

2. Δυσκολία στον ύπνο
Εκατοντάδες άνθρωποι καθημερινά δυσκολεύονται να αποκοιμηθούν ή να καταφέρουν να κοιμηθούν όλο το βράδυ, δίχως ενδιάμεσες διακοπές. Το μαγνήσιο παίζει καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Δίχως τη σωστή επάρκεια του μαγνησίου, η αϋπνία είναι ένα πολύ πιθανό σενάριο. Επιπλέον, τα επίπεδα του μαγνησίου στο σώμα μειώνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας, με αποτέλεσμα η ποσότητα και η ποιότητα του ύπνου REM να είναι φτωχή, που είναι το πιο σημαντικό σημείο του νυχτερινού ύπνου για να ξεκουραστείτε σωματικά και πνευματικά.

3. Ανάγκη για σοκολάτα
Η σοκολάτα υγείας είναι υψηλής περιεκτικότητας σε μαγνήσιο και ένα κομμάτι της παρέχει περίπου το 24% των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού σε μαγνήσιο. Όταν αποζητάμε, λοιπόν σοκολάτα, δεν είναι πάντα η λαιμαργία που μας παρακινεί. Το σώμα, συχνά, απαιτεί ό,τι του χρειάζεται.

4. Άγχος
Το μαγνήσιο είναι το πιο ισχυρό χαλαρωτικό μεταλλικό στοιχείο. Αν υποφέρετε από άγχος, είναι ένας κοινός τρόπος με τον οποίο φαίνεται πως το κεντρικό νευρικό σας σύστημα πάσχει από έλλειψη μαγνησίου.

5. Υψηλή αρτηριακή πίεση
Πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται γιατί παρουσιάζουν υψηλή αρτηριακή πίεση, παρότι ακολουθούν μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Το μαγνήσιο έχει ακόμα μία σημαντική λειτουργία, καθώς μειώνει την πίεση του αίματος που ασκείται στις αρτηρίες. Τα ικανοποιητικά επίπεδα μαγνησίου στον οργανισμό βοηθούν, επιπλέον, στην ισορροπία των ηλεκτρολυτών, η απουσία της οποίας μπορεί κι αυτή να προκαλέσει υψηλή αρτηριακή πίεση.

6. Ακανόνιστοι καρδιακοί παλμοί
Είναι συστηματική η χρήση φαρμακευτικής αγωγής από όσους εμφανίζουν καρδιακές αρρυθμίες. Η καρδιά είναι ένας μυς, ο οποίος καθιστά το καρδιαγγειακό σύστημα να εξαρτημένο από το μαγνήσιο για να λειτουργήσει σωστά. Αν η καρδιά σας παρουσιάζει έλλειψη σε μαγνήσιο, δεν μπορεί να συσταλλεί σωστά, προκαλώντας, έτσι, αρρυθμίες.

7. Δυσκοιλιότητα
Όταν τα επίπεδα μαγνησίου είναι χαμηλά, τα όργανα της κοιλιάς συστέλλονται περισσότερο, με αποτέλεσμα να αποβάλλονται με δυσκολία τα κόπρανα. Το μαγνήσιο δεν θα χαλαρώσει μόνο το έντερό σας, βελτιώνοντας τον ρυθμό λειτουργίας του, αλλά επιπλέον έχει και ωσμωτικό αποτέλεσμα. Το μαγνήσιο έλκει νερό στο έντερο, μαλακώνοντας τα κόπρανα και καθιστώντας ευκολότερη την αποβολή τους.

Για να αντιμετωπίσετε την έλλειψη μαγνησίου, σταματήστε την κατανάλωση τροφίμων που καταστρέφουν τα θρεπτικά στοιχεία, όπως είναι το αλεύρι και η ζάχαρη. Στη θέση αυτών καταναλώστε τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε μαγνήσιο, όπως είναι το κρέας, τα αβοκάντο, τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά και οι ξηροί καρποί. Αν αγαπάτε τη σοκολάτα, προτιμήστε μία με τουλάχιστον 70% κακάο και περιορίστε την κατανάλωσή της σε ημερήσια βάση.

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο mindbodygreen.com .

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ